دير جهادكشاورزي شهرستان كوهرنگ: در راستاي توليد محصولات ارگانيك، روش IPM در بخشي از باغات شهرستان به
مدير جهادكشاورزي شهرستان كوهرنگ گفت: در راستاي توليد محصولات ارگانيك، روش IPM در بخشي از باغات شهرستان به صورت پايلوت انجام شد.
مهندس مرتضي مرادي در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)-منطقه چهارمحال و بختياري- افزود: جهت مبارزه با نسل زمستان گذران كرم سيب، بيش از 20 هكتار از باغات شهرستان در مرداد ماه سال گذشته كارتن پيچي و سپس كارتن هاي مذكور در اوايل فصل بهار سوزانده شدند.
وي ادامه داد: همزمان با تورم جوانه ها در اوايل فروردين ماه سال جاري در سطح بيش از 50 هكتار از باغات روغن پاشي صورت گرفت.
مهندس مرادي از نصب تله هاي فرموني جهت رديابي آفات كرم سيب مگس ميوه و كرم خراط در سطح 8 هكتار خبر داد و اظهار داشت: رعايت اصول صحيح باغباني و جايگزين نمودن 20 تن كود آلي به جاي كودهاي شيميايي از ديگر اقدامات مديريت در راستاي توليد محصولات ارگانيك و اعمال روش IPM است.